Opprett en oppgave
Denne veilederen viser hvordan du oppretter en oppgave i Orgbrain
Denne veilederen viser hvordan du oppretter en oppgave i Orgbrain
1. Oppgaver
Gå til modulen Oppgaver
2. Ny oppgave
Klikk på Ny oppgave
3. Tittel
Gi oppgaven en tittel
4. Beskrivelse
Legg inn en beskrivelse av oppgaven
5. Høyremenyen
På høyre side kan du gjøre ytterligere tilpasninger av oppgaven
6. Fremdrift
Hvis oppgaven allerede er påbegynt, kan dette registreres under Fremdrift
7. Prioritet
Gi oppgaven en prioritet. Velg mellom Ingen, Lav, Middels, Høy og Kritisk
8. Ansvarlig
Angi hvem som er ansvarlig for oppgaven
9. Merkelapper
Opprett merkelapper for oppgaven. Du kan velge mellom eksisterende merkelapper eller opprette nye
10. Varsler
Huk av på bryteren dersom den ansvarlige skal få varsel på e-post
11. Inkluder beskrivelse
Beskrivelsen av oppgaven kan også inkluderes i e-posten
12. Kalender
Legg til starttid og frist for oppgaven
13. Vis i kalender
Velg om oppgaven skal vises i kalenderen i Orgbrain
14. Privat
Klikk på Privat hvis du ønsker at oppgaven kun skal være synlig for deg
15. Gjenta
Angi om oppgaven skal gjentas årlig
16. Avhengighet
Legg til om oppgaven er knyttet til eller avhenger av andre oppgaver
17. Agendapunkt
Hvis oppgaven heller skal være et agendapunkt, kan du klikke på Agendapunkt for å opprette det
18. Vedlegg
Vedlegg kan legges til oppgaven etter behov
19. Lagre
Når du er ferdig, klikker du på Lagre
20. Send varsel på e-post
Hvis du har valgt å sende et varsel på e-post, vil du få et popup-varsel som bekreftelse
21. Oppgaven
Oppgaven vil nå bli lagt til i oppgavelisten
22. Kommentarer
Når du åpner en oppgave, kan du også legge til kommentarer
Takk for at du så denne videoen. Har du ytterligere spørsmål kan du ta kontakt med oss i Orgbrain