- Support
- Organisasjon
- Brukere
Hvordan legge til flere brukere?
Denne guiden forklarer hvordan du legger til nye brukere i Orgbrain.
Hei, og velkommen til denne guiden fra Orgbrain. Før vi starter, vil jeg opplyse at denne guiden er laget ved bruk av kunstig intelligens. Vi benytter denne teknologien for å kunne tilby deg en bedre og mer effektiv opplæring.
1. Gå til "Organisasjon"
Jeg vil nå vise hvor enkelt det er å invitere inn flere brukere. Det første du gjør er å klikke på på "Organisasjon" som du finner i venstremenyen.
2. Klikk "Brukere"
Deretter klikker du på "Brukere"
3. Klikk "Ny bruker"
Klikk deretter på knappen "Ny bruker"
4. Velg metode fra menyen
Du vil nå få to valg. Du kan enten legge til en ny bruker helt manuelt, ved å velge "Ny bruker", eller få opp en liste over alle som er registrert med en rolle på selskapet i Brønnøysundregistrene.
5. Velg "Ny bruker"
Jeg velger nå å legge inn en ny bruker manuelt.
6. Legg inn opplysninger om brukeren
Et dialogvindu åpnes nå, hvor du kan legge inn navn og e-postadresse til brukeren. Dersom personen du skal legge til, allerede er bruker av Orgbrain, anbefales det at du inviterer vedkommende med samme e-postadresse vedkommende allerede benytter. Dette forhindrer behovet for at brukeren må logge seg inn på to ulike kontoer.
7. Legg inn rolle
Deretter krysser du av for hvilken rolle og rettigheter vedkommende skal ha. Da dette er et styremedlem, huker jeg av for det.
8. Endre rolle
Dersom vedkommende ikke skal ha administratortilgang.
9. Fjern rollen "Administrator"
Må du fjerne avkryssningen for dette.
10. Send invitasjon på e-post
Deretter må du passe på at feltet "Send invitasjon på e-post" er huket av. Da vil vedkommende motta en e-post med invitasjon til å registrere en brukerkonto.
11. Klikk "Legg til"
Når du har lagt inn alle opplysninger, klikker du på knappen "Legg til".
Dette var en kort innføring i hvordan du legger til brukere. Hvis du er interessert i å lære mer, kan du sjekke ut våre andre guider på vår supportside.