Hvordan du oppretter en agenda/saksliste

Denne guiden viser hvordan du oppretter en agenda/saksliste

Hei, og velkommen til denne guiden fra Orgbrain. Før vi starter, vil jeg opplyse at denne guiden er laget ved bruk av kunstig intelligens. Vi benytter denne teknologien for å kunne tilby deg en bedre og mer effektiv opplæring.

1. Klikk "Agenda"

Etter at du har opprettet et møte, kan du lage en agenda med de sakene som skal behandles. Dette gjør du ved å gå til agendaseksjon, som ligger midt på møtekortet.

Klikk 'Agenda'

2. Klikk her

Inne på agendaseksjonen, har du mulighet til å opprette saker på to måter. Du kan enten opprette en helt ny sak ved å klikke på knappen 'Ny sak', eller du kan få tilgang til et agendabibliotek, som inneholder en rekke saker med forslag til ferdige tekster. Dette er tekster som du selv enkelt kan justere. Jeg velger å starte med å gå inn i agendabiblioteket for å se om jeg finner noen forslag jeg kan bruke,

Klikk her

3. Bla i agendabiblioteket

Etter at du har klikket på knappen "Bibliotek", vil du til høyre få frem et bibliotek med en rekke saker som du kan legge inn i din agenda ved å "dra&slipp". .

Bla i agendabiblioteket

4. Velg sak fra agendabiblioteket

Jeg velger å benytte meg av agendapunktet "Godkjenning av innkalling og agenda"

Velg sak fra agendabiblioteket

5. Velg ny sak fra agendabiblioteket

og Orientering fra daglig leder om drift og økonomi"

Velg ny sak fra agendabiblioteket

6. Opprett ny sak

Deretter velger jeg i tillegg å opprette en helt ny sak, ved å klikke på knappen "Ny sak".

Opprett ny sak

7. Klikk "Agendapunkt uten tittel"

Den nye saken legger seg nederst i saklisten. . Du kan nå legge inn opplysninger om saken slik som tittel og hva saken gjelder. .

Klikk 'Agendapunkt uten tittel'

8. Klikk "Avslutt redigering"

Når du er ferdig med å legge inn opplysninger på en sak, lagrer du opplysningene ved å klikke på "Avslutt redigering".

Klikk 'Avslutt redigering'

9. Endre rekkefølge

Du kan nå fortsette med å legge inn alle saker som er til behandling.

Endre rekkefølge

10. Endre rekkefølge

Dersom du ønsker å endre på rekkefølgen på sakene, kan dette enkelt gjøres ved å dra i håndtaket som ligger til venstre på hvert av agendapunktene.

Endre rekkefølge

Dette var en kort guide på hvordan du oppretter en sak-liste. Hvis du er interessert i å lære mer, kan du sjekke ut våre andre guider på vår supportside.